- Úvod
- Pravidla služby v AAK
Pravidla služby Lifetool
Pravidla služby v AAK najdete ZDE.
Vítáme Vás v Sociálně aktivizační službě Lifetool - umožňující alternativní komunikaci lidem s postižením a seniorům, která je součástí Střediska celostátních programů a služeb Diakonie ČCE.
Sociální služby nabízíme všem lidem bez rozdílu vyznání, věku, pohlaví, národnosti či jiné příslušnosti.
- O služby a radu z oblasti alternativní komunikace a asistivní technologie má právo požádat každý člověk, zejména lidé, kteří mají problémy s komunikací, nebo ti, kteří se o tyto lidi starají.
- Naše služby jsou poskytovány bezplatně.
- Službu kontaktujte na tel. čísle 776 264 536. Ve smluvenou dobu si na Vás pracovníci udělají čas.
- Na termín dojednané schůzky přijďte prosím včas, můžete s sebou přivést rodiče, kamarády, děti, známé, učitele, každého, ke komu máte důvěru a chcete, aby u konzultace byl.
- Nemusíte se pracovníkům představovat, služba může být poskytována anonymně. Výjimku tvoří případ, kdy si budete chtít půjčit na vyzkoušení domů nějakou pomůcku, to s Vámi pracovníci sepíšou smlouvu o výpůjčce. K tomu potřebují znát Vaše jméno a příjmení a adresu.
- S sebou si vezměte všechny své pomůcky, které potřebujete pro to, abyste mohl/a při aktivitě pohodlně strávit vymezený čas (tzn. ortopedické pomůcky, naslouchadla, lupy apod.).
- Aby Vám pracovníci mohli co nejlépe poskytovat sociální služby, vypracují s Vámi individuální plán a dohodnou s Vámi cíl spolupráce. Pracovník si všechno zapíše, aby mohl příští schůzku plynule navázat na to, kde jste spolu skočili. To, co si pracovník zapíše, Vám v kopii předá. Pracovník Vás požádá, abyste mu zápisy z konzultace podepsal/a, v případě, že nechcete zůstat v anonymitě. Můžete pracovníky kdykoliv požádat, aby Vám ukázali, jaké o Vás vedou záznamy.
- Ptejte se pracovníků na všechno, co Vás zajímá, čemu nerozumíte. Pracovník je tu pro Vás.
- V případě, že nestihnete všechno probrat a zkusit si, domluvte si s pracovníkem termín další schůzky.
- Pokud se nemůžete do poradny dostavit sami, domluvte si telefonicky návštěvu pracovníka u Vás doma.
- V prostorách služby se chovejte slušně. Pokud se nebudete slušně chovat, pracovníci Vás můžou z prostor služby vykázat a aktivizační službu Vám neposkytnout. V poradně je zakázáno kouřit, konzumovat alkohol a jiné omamné látky.
- Konzumace přineseného jídla a pití je možná, ale ne u počítačů. Máme vyhraněné prostory, kde se můžete najíst.
- Pracovníci Vás budou informovat o všem, co se v poradně děje. Řiďte se jejich pokyny, a to zejména v mimořádných a neočekávaných situacích (pracovníci Vás budou navigovat, kam máte jít, kde je nouzový východ apod.)
- Když budete s něčím nespokojeni, dejte nám to vědět – řekněte to kterémukoliv pracovníkovi, vyplňte dotazník spokojenosti na našich stránkách, nebo napište na adresu Sociálně aktivizační služba Lifetool, Prokopova 216/4, 130 00 Praha 3 – Žižkov. Nebo anonymně do schránky důvěry, která je umístěna u východu ze služby Lifetool na adrese Prokopova 216/4, 130 00 Praha 3 – Žižkov.
Každá stížnost je pro nás důležitá, můžeme jimi svoje služby zlepšovat. Žádná přijatá stížnost nemá v žádném případě vliv na náš přístup ke klientovi – nebudeme se s ním hádat, neodmítneme mu poskytnout služby apod.
- Pokud si se stížností nebudete vědět rady, můžete poprosit lidi, ke kterým máte důvěru, aby stížnost podali za Vás. Můžete poprosit i pracovníka, aby stížnost za Vás napsal a nepodepisoval ji Vaši jménem.
- Na Váš podnět či stížnost písemně odpovíme do 30 dnů, a pokud ji podáte anonymně, bude její písemné vyřízení viset na nástěnce poradny.
- Když se Vám nebude vyřízení stížnosti líbit, můžete se proti tomu odvolat u Diakonie ČCE, Belgická 22, 120 00 Praha 2.
- Budeme rádi, když nám vyplníte anonymní dotazník, jak jste byli s poskytnutou službou spokojení. Dotazník je pro klienty i pro jejich rodinné příslušníky a najdete ho na našich webových stránkách na adrese lifetool.cz
- Z poradny můžete kdykoliv odejít. Za děti odpovídají jejich rodiče.
- Službu můžeme poskytovat jen lidem, kteří o ní mají zájem. Pokud k nám někdo klienta přivede násilím, (rodiče, vychovatel apod.) službu nemůžeme poskytnout. Pokud je klientem malé dítě, které se u nás napoprvé bojí, nenechte se odradit prvním nezdarem. Je přirozené, že děti v neznámém prostředí pláčou. Naši pracovníci s tím počítají a trpělivě počkají, až se Vaše dítě zklidní. Máme spoustu hraček, aby se u nás dětem začalo líbit. Když to nepomůže, pracovníci s Vámi domluví další schůzku a postup spolupráce a dají Vám co nejvíce informací o alternativní komunikaci a asistivní technologii.
- V případě, že si půjčíte nějakou pomůcku domů na vyzkoušení, pracovníci s Vámi sepíšou písemnou smlouvu. Klient nebo jeho zákonný zástupce je povinen dodržovat všechna ujednání této smlouvy.
- Je možné, že se Vás pracovník zeptá, jestli si Vás může vyfotit a fotku zveřejnit ve svých informačních materiálech. Nemusíte souhlasit. Nebojte se říct, když se nebudete chtít fotit. Vaše přání budeme respektovat.
- Pokud Vám sami nebudeme umět pomoc, dáme Vám kontakty na jiná zařízení, kde se Vaším problémem budou zabývat.