- Úvod
- Jak podat stížnost v AAK
jak podat stížnost - informace pro klienty
Návod jak podat stížnost v piktogramech najdete ZDE
Pokud se Vám něco nelíbí, můžete si stěžovat.
-
Právo na stížnost, připomínku a podnět má každý člověk.
- Klient nesmí být v žádném případě za stížnost trestán nebo jiným způsobem znevýhodněn.
- Stížnosti, připomínky, podněty, pochvaly se obvykle podávají/ adresují:
- kterémukoliv pracovníkovi, který je právě ve službě
- vedoucí/mu služby / řediteli střediska
- poštou na adresu sídla služby: Fibichova 1586/11, Praha 3, 130 00
- poštou na adresu ředitelství SCPS: Čajkovského 1640/8, Praha 3, 130 00
- e-mailem: ve formátu lifetool@scps.diakonie.cz
- správní radě střediska, dozorčí radě střediska, řediteli, správní radě Diakonie ČCE, dozorčí radě Diakonie ČCE
Forma stížnosti, připomínky, podnětu
- Každý může podat stížnost – ústně, písemně, může ji zaslat poštou, e-mailem, telefonicky nebo dát do schránky důvěry. Stížnosti, připomínky a podněty mohou být i anonymní.
- Každý klient má právo požádat jakoukoli osobu (příbuzného, pracovníka, nezávislého zástupce apod.), aby mu se stížností pomohl. V případě, že klient potřebuje alternativní způsob vyjádření stížnosti, je mu poskytnut návod v alternativní podobě (obrázková, zvuková forma) a má právo si přizvat osobu, která pomůže se zprostředkováním komunikace.
Anonymní stížnosti – schránka důvěry
- Anonymní stížnosti se dávají do schránky důvěry, která je umístěna ve vchodu domu, kde sídlí SAS Lifetool. Schránka je zřetelně a viditelně označena.
- Každý má právo zůstat v anonymitě, a to i přesto, že mu se stížností pomáhá pracovník.
- Schránku důvěry vybírá 1 x 14 dní vedoucí pracovník SAS Lifetool.
Evidence stížností, připomínek a podnětů
- Přístup k evidenci má vedoucí Sociálně aktivizační služby Lifetool a jeho přímý nadřízený – ředitel SCPS.
Způsob vyřizování stížností
- Stížnosti řeší a závěrečné písemné stanovisko vydávají pracovníci služby, garantem odpovědi je vedoucí služby.
- Veškeré stížnosti řeší nezaujatě, snaží se nalézt pravdu, kompromis, usilují o nápravu.
- Každý stěžovatel je písemně seznámen s vyřízením své stížnosti do 30-ti dnů. Odpověď na anonymní stížnost bude vyvěšena na webových stránkách služby a na nástěnce v místě služby.
Odvolání
- Stěžovatel má právo se proti vyřízení stížnosti odvolat do 15 dnů ode dne doručení vyřízení stížnosti. Odvolání je možné podat ústně i písemně, a to nejčastěji u členů správní rady střediska či u členů dozorčí rady střediska. Ústní podání odvolání je zaznamenáno písemně tím, kdo odvolání přijal
- Doba pro odvolací řízení je 30 dní.
- Pokud není stěžovatel spokojen s vyřízením své stížnosti, má možnost se obrátit na:
David Michal
ředitel Diakonie ČCE – SCPS v Praze
Čajkovského 1640/8
130 00 Praha 3
e-mail: david.michal@scps.diakonie.cz
Správní/Dozorčí rada Diakonie ČCE – SCPS v Praze
Čajkovského 1640/8
130 00 Praha 3
další nezávislé instituce, např.:
- Český helsinský výbor Český helsinský výbor, z.s., Štefánikova 21 150 00 Praha 5 (budova Úřadu práce MČ Praha 5, 1. patro), info@helcom.cz